Biuro Geodety Miasta

Geodeta Powiatowy: Grzegorz Ogórek

Numery telefonów: 32 244 90 00 do 10, wew. 5320

Zadania:

1. Referat Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego

  • gromadzenie i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontrola opracowaÅ„ przyjmowanych do zasobu oraz udostÄ™pnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom prawnym i fizycznym, w tym:
    - prowadzenie baz danych ewidencji gruntów i budynków,
    - przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie zbioru map i tabel taksacyjnych,
    - prowadzenie operatu gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    - prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci technicznego uzbrojenia terenu,
    - gromadzenie, dysponowanie i rozliczanie środków finansowych powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
    - przyjmowanie, sporządzanie wytycznych i ewidencjonowanie zgłoszeń geodezyjnych i kartograficznych,
    - kontrola operatów technicznych przyjmowanych do zasobu pod względem ich jakości, zgodności z obowiązującymi instrukcjami technicznymi i warunkami technicznymi oraz kompletności,
    - udzielanie informacji o posiadanym zasobie i sposobach jego wykorzystania,
    - sporządzanie kopii mapy zasadniczej oraz innych dokumentów z zasobu w celu ich sprzedaży,
    - wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów i budynków,
  • uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci technicznego uzbrojenia terenu,
  • zakÅ‚adanie geodezyjnych osnów szczegółowych,
  • ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
  • zakÅ‚adanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
  • zgÅ‚aszanie spraw zwiÄ…zanych z deformacjÄ… osnowy sytuacyjno – wysokoÅ›ciowej spowodowanej negatywnym oddziaÅ‚ywaniem eksploatacji górniczej: współpraca w zakresie merytorycznym z ZespoÅ‚em Górnictwa i Geologii w prowadzeniu caÅ‚oÅ›ci spraw,
  • współudziaÅ‚ w opiniowaniu planów ruchu i dodatków do planów ruchu,
  • współudziaÅ‚ w przygotowaniu uzgodnieÅ„ dotyczÄ…cych planów ruchu i dodatków do planów ruchu likwidowanych zakÅ‚adów górniczych.

2. Referat Geodezji

  • prowadzenie postÄ™powaÅ„ administracyjnych w zakresie podziałów i rozgraniczania nieruchomoÅ›ci, gleboznawczej klasyfikacji gruntów oraz operatu ewidencji gruntów i budynków,
  • prowadzenie operatu numeracji budynków, nadawanie numerów porzÄ…dkowych nowopowstaÅ‚ym budynkom, przygotowywanie decyzji w sprawie przenumerowania budynków,
  • prowadzenie operatu nazewnictwa ulic,
  • zatwierdzanie projektów scalania lub wymiany gruntów,
  • okreÅ›lanie warunków wyłączenia gruntów z produkcji rolnych i leÅ›nych.

3. Referat Publicznego Systemu Informacji Przestrzennej

  • inicjowanie oraz okreÅ›lanie zasad zawierania umów z podmiotami współpracujÄ…cymi w zakresie budowy i funkcjonowania Systemu,
  • zgÅ‚aszanie projektów aktów prawnych dotyczÄ…cych planów realizacji i wdrażania Publicznego Systemu Informacji Przestrzennej (plany zadaniowe, plany budżetowe),
  • monitorowanie oczekiwanych wymagaÅ„ stawianych Systemowi oraz okreÅ›lanie kierunków rozwoju Systemu,
  • inicjowanie, opiniowanie oraz współudziaÅ‚ w okreÅ›laniu procedur organizacji pracy UrzÄ™du w zakresie zwiÄ…zanym z ich realizacjÄ… i wspomaganiem technicznym ze strony Systemu,
  • pozyskiwanie dodatkowych Å›rodków finansowych na rozwój Systemu,
  • zapewnienie odpowiedniego wyposażenia technicznego do sprawnego dziaÅ‚ania Systemu,
  • pozyskiwanie oraz kontrola jakoÅ›ci operacyjnych danych przestrzennych z paÅ„stwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, innych baz danych oraz danych tematycznych,
  • przygotowywanie wstÄ™pnych projektów wdrażania, zaleceÅ„, procedur, planów oraz prowadzenie prac projektowo – analitycznych w zakresie integracji i unifikacji danych,
  • administrowanie zasobem informacyjnym oraz moduÅ‚ami Systemu, w tym nadawanie oraz zarzÄ…dzanie prawami dostÄ™pu do bazy danych,
  • Å›wiadczenie zaawansowanych usÅ‚ug analitycznych wspomagajÄ…cych procesy decyzyjne Prezydenta Miasta,
  • prowadzenie dystrybucji zewnÄ™trznej danych,
  • szkolenie pracowników UrzÄ™du w zakresie funkcjonowania Systemu,
  • bieżące administrowanie techniczne oraz utrzymanie sprawnoÅ›ci operacyjnej Systemu,
  • prowadzenie ograniczonych prac w zakresie dostosowania i rozbudowy Systemu.